در این آموزش ما به بررسی چند حالت در پوکر تگزاس هولدم دونفره یا هدز-آپ میپردازیم که در هنگام بازی به شما کمک میکند تشخیص دهید در چه شرایطی قرار دارید. دقت کنید تمرکز ما در این آموزش روی کارتهای خاص است. با این حال در بازی هولدم باید بتوانید یک طیف کارت به حریف نسبت دهید نه اینکه دقیقا کارت او را مشخص کنید. اما دانستن اینکه در پری-فلاپ چقدر آدز دارید نقطه خوبی برای شروع است. این مقایسهها را مطالعه کرده و از آنها کمک بگیرید. ضروری نیست که این ارقام را در ذهن خود بسپارید، اما دانستن آنها نیز خالی از لطف نیست.
جدول محتوا
آدز پاکتها
پاکت – پاکت
در این حالت پاکت بالاتر ۸۰٪ برتری دارد. باید بدانید که در این حالت پاکت پایینتر فقط ۲ کارت میخواهد و احتمال استریت یا فلاش شدن نیز تنها ۱ یا ۲٪ در این موضوع تلورانس ایجاد خواهد کرد.
پاکت – کارتهای اُور
این حالت کلاسیک را در بسیاری از تورنومنتها در حالی که بازیکنان آل-این زدهاند شاهد هستید. احتمال برد پاکت پیر کمی بیشتر است که البته اگر اُورکارتها سوتِد باشند این احتمال تقریبا ۵۰-۵۰ میشود.
پاکت – کارتهای آندِر
در این حالت پاکت برتری ۵-به-۱ داشته که البته اگر کارتهای آندِر سوتِد کانکتور باشند، شانس برد آنها ۵٪ افزایش مییابد.
پاکت – کارت آندر و اُور
پاکت ۷۰٪ برتری دارد. مثال دیگر برای این موضوع میتواند JJ در برابر A9 باشد. کارت ضعیفتر در این حالت تقریبا تنها ۳ اوت دارد.
پاکت – اُور با یک کارت مشابه
این حالت کلاسیک نیز در بسیاری از مواقع در پوکر به چشم میخورد. مشابه با حالت بالا AK تنها ۳ اوت دارد و آدز ۲.۳-به-۱ را میسازد. با این اوصاف این حالت بسیار مطلوبتر از حالت بعد است.
پاکت – آندر با یک کارت مشابه
کارت آندر برای برد یا باید کیکرش دو بار بخورد یا اینکه استریت یا فلاش شود. شانس برد پاکت در این حالت ۹۰٪ یا ۱۰-به-۱ است.
پاکت – سوتد کانکتور پایینتر
این حالت را نیز تا حدی در تورنومنتها شاهد هستیم، مخصوصا زمانی که بازیکنی ناامید میشود و با سوتد کانکتور متوسط آل-این میزند. در حالی که 67 کارت خوبی به نظر میرسد. اما در نهایت شانس کمی برای برد دارد.
پاکت – سوتد کانکتور بالاتر
این حالت تا حد زیادی شبیه به پرتاب سکه است. احتمال برد 88 در برابر QJ تقریبا پنجاه-پنجاه است. در برابر پاکتهای کوچک مثل 22 و 33 سوتِد کانکتور کمی برتری بیشتری دارد، چرا که کارتهای روی زمین به خودی خود میتوانند آنها را از بین ببرند(به اصطلاح کانتر شوند).
شرایط رایج پری-فلاپ در تگزاس هولدم (غیر پاکت)
در ادامه به بررسی کارتهای دیگری به غیر از پاکتها میپردازیم.
دو کارت اُور – دو کارت آندر
دو کارت بالاتر معمولا ۶۵٪ احتمال برد دارند، اما این مقدار میتواند بسته به سوتِد و کانکتور بودن آنها متغیر باشد.
یک کارت اُور – دو کارت متوسط
در این حالت های-کارت یک برتری نسبی به وجود میآورد. این شرایط تقریبا ۵۷٪ به نفع های-کارت است.
اُور، کارت متوسط – سکند اُور، کارت ضعیف
فرق این حالت نسبت به حالت قبلی این است که کارت ضعیف بازیکن برتر به های-کارت سوم تبدیل میشود و برتری را ۵٪ افزایش میدهد.
اُور، کارت مشابه – کارت مشابه، کارت ضعیف
در این حالت AJ برتری بسیار خوبی دارد. اگر آدز فلاش و استریت را در نظر نگیریم، برای J8 فقط سه اوت باقی میماند.
اُور مشابه، کیکر قوی – اُور مشابه، کیکر ضعیف
کیکر بالاتر برتری بسیار بالاتری به وجود میآورد. در پوکر بسیار اتفاق میافتد که AK در برابر AQ, AJ و غیره قرار بگیرد، دلیل اصلی برتری بالای AK به خاطر همین موضوع است، مخصوصا در تورنومنتهای پوکر که بازیکنان با هر مدل آسی آل-این میزند.
نکات تکمیلی هدز-آپ در پوکر تگزاس هولدم
باید بگوییم که این اعداد تا حدی گرد شدهاند و در بیشتر بخشها آدز اسپلیت یا چاپ شدن پات – بکدور استریت و فلاش در نظر گرفته نشده است. نکتهای که هر بازیکنی باید بداند برتری کلی کارتها نسبت به یکدیگر است – نه اینکه QJ سوتد دقیقا ۵۰.۶۱٪ و پاکت 8 دقیقا ۴۸.۹۹٪ شانس برد در برابر یکدیگر دارند. ما این آدز را پنجاه-پنجاه در نظر میگیریم.
نکته مهم دیگر در بازی هدز-آپ این است که در بیشتر شرایط نمیتوانید از داشتن برتری نسبت به حریف اطمینان حاصل کنید. به همین دلیل این موضوع همیشه برایتان چالشبرانگیز و جذاب خواهد بود. البته، توصیه ما به شما این نیست که آدزها را نادیده بگیرید و مثل یک مانیاک بازی کنید. ریاضیات پایه پوکر تگزاس هولدم هستند و میتوانید با استفاده از آن هنگامی پول خود را وارد میز کنید که ارزش منتظره مثبت داشته باشید.
نکته دیگری که شاید توجهتان را جلب کند این است که احتمال اینکه هر دو بازیکن در شرایط هدز-آپ پاکت آس داشته باشند ۲۷۰۷۲۴-به-۱ است! این نتیجه بسیار خوشایند است چرا که هر بار پاکت آس میاورید مطمئنید که قویترین کارت در پری-فلاپ هستید. البته به یاد داشته باشید که بعد از فلاپ ماجرا کاملا متفاوت است و همچنان ممکن است حریف با آدز کم برنده پات شود. سعی کنید که با استفاده از نکاتی که در این آموزش درک کردید از آندرداگ بودن خود در پری-فلاپ جلوگیری کنید!