دیل کردن در پوکر Run it Twice Poker

دیل کردن در پوکر (Run it Twice) و اثرات آن روی آدز

  • 16/08/2020
  • 0

مفهوم “Run it Twice” یا دیل کردن در پوکر شاید به گوشتان خورده باشد، مخصوصا در میزهای سنگین. این مفهوم تقریبا ساده است.

 فرض کنید دو بازیکن روی فلاپ آل-این می‌شوند. به جای اینکه کارت‌های ترن و ریور را یک بار بزنیم (دیل کنیم) تا یک برنده مشخص شود، اگر بازیکنان با دو بار دیل کردن کارت‌ها (Run it Twice) موافقت کنند، دیلر موظف است ترن و ریور را دو بار بزند.

برنده هر دور خوردن کارت‌ها نصف پات را جمع خواهد کرد.

به همین شکل بازیکنان می‌توانند در صورت توافق کارت‌ها را سه یا چهار بار (یا هر تعدادی که خواستند) بزنند و هر بار که برنده‌ای مشخص می‌شود درصدی از پات را از آن خود می‌کند.

اثرات دیل کردن در پوکر یا Run it Twice

دیل کردن در پوکر Run it Twice Poker

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که برای بازیکنان مطرح می‌شود این است که دیل کردن چه تاثیری بر میزان برد آن‌ها دارد؟ مخصوصا اگر از یک دک (deck) استفاده شود و کارت‌ها نیز بُر نخورند (که معمولا همین اتفاق می‌افتد).

 جواب این است که: تاثیری ندارد!

تنها تاثیری که دیل کردن در بازی ما دارد این است که واریانس کلی بازی ما را کاهش می‌دهد و تاثیر ارزش منتظره (EV) را در بازی بیشتر ثابت می‌ماند.

به عبارت دیگر با دیل کردن، برد ما در درازمدت همانقدر است که آدز داریم، اما همچنین نوسانات بانکرول خود را نیز کاهش می‌دهیم.

چگونه تاثیر ارزش منتظره در بازی ثابت می‌ماند؟

برای درک مفاهیم ریاضی که در موضوع وجود دارند، بهتر است مثالی را بررسی کنیم.

بیایید شرایطی را در نظر بگیریم که فلاش-دراو هستیم، اما به جای اینکه از یک دک کامل (۵۲ کارتی) استفاده کنیم، فرض کنیم:

  • فقط ۸ کارت در دک باقی مانده است
  • فقط ۲ کارت از ۸ کارت دراو ما را کامل می‌کند

آدز اوت احتمالات در پوکر

برای سادگی موضوع ابتدا یک بار دیل کرده و سپس چهار بار دیل می‌کنیم.

به این شکل بهتر می‌توانیم از اعداد سر در بیاوریم و درک بهتری از اینکه چه اتفاقی می‌افتد پیدا خواهیم کرد.

 فرض می‌کنیم:

  1. روی فلاپ فلاش-دراو پیک هستیم و تنها در صورتی برنده می‌شویم که فلاش کامل شود.
  2. دک ۸ کارت دارد که ۲ عدد از آن‌ها پیک هستند.
این مطلب را از دست ندهید:   محاسبه ارزش منتظره یا EV در پوکر

سوال اول: شانس اینکه بتوانیم با یک بار دیل کردن برنده شویم چقدر است؟

ساده‌ترین راه برای رسیدن به جواب این است که احتمالات را در ۳ حالت برنده شدن خود را محاسبه کنیم: ——

  • ترن پیک می‌خورد اما ریور خیر: ۲۱.۴٪ یا ۰.۲۱۴ = (۷ ÷ ۶) * (۸ ÷ ۲)
  • ترن پیک نخورد اما ریور بخورد: ۲۱.۴٪ یا ۰.۲۱۴ = (۷ ÷ ۲) * (۸ ÷ ۶) (در این حالت ما فقط جای ۲ و ۶ را عوض کردیم و باید بگوییم که هر دو حالت متقارن هستند)
  • در ترن و ریور پیک بخورد: ۳.۶٪ یا ۰.۰۳۶ = (۷ ÷ ۶) * (۸ ÷ ۲)

بنابراین احتمال برد ما این مقدار خواهد بود: ۴۶.۴٪ = ۳.۶ + ۲۱.۴ + ۲۱.۴

اما زیاد خوشحال نشوید! باید بگوییم که در اینجا ما ۸ کارت را در نظر گرفتیم در حالی که در واقعیت در شرایط هدز-آپ تگزاس هولدم، ۴۷ کارت وجود دارند که ما آن‌ها را ندیده‌ایم و این موضوع احتمال برد ما را کاهش می‌دهد.

آنالیز بازی در پوکر

سوال دوم: اگر ۴ بار دیل کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

از آنجایی که فقط ۲ پیک در کارت‌ها وجود دارند فقط دو حالت برای برد ممکن است:

  • حالت اول: یک بار از ۴ برنده شده و ۲۵٪ پات را می‌بریم.
  • حالت دوم: ۲ بار از ۴ بار برنده شده و ۵۰٪ پات را می‌بریم.

سوال آخر: ارزش منتظره (EV) برای ۴ بار دیل کردن چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانیم که چقدر ممکن است برنده شویم.

بهتر است حالت رایج که حالت اول است را در نظر بگیریم.

 ما می‌دانیم که احتمال اینکه هر دو کارت پیک بخورد ۳.۶٪ است.

ارزش منتظره در پوکر آنالیز بازی در پوکر

 حال اگر ۴ بار دیل کنیم:

  •  ۱۴.۴٪ = ۳.۶ * ۴

بنابراین حالت اول ۱۴.۴ درصد مواقع اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود برنده ۲۵٪ پات شویم.

بنابراین برای حالت دوم ۸۵.۶٪ باقی می‌ماند و برنده نصف پات می‌شویم.

با یک محاسبه ساده می‌توانیم ارزش منتظره ۴ بار دیل کردن را محاسبه کنیم:

  •  ۴۶.۴٪ = ۰.۴۶۴ = ((۰.۲۵) * (۰.۱۴۴)) + ((۰.۵) * (۰.۸۵۶)

که دقیقا مساوی با عدد قبلی است!

 نتیجه‌گیری: ارزش منتظره (EV) شما و حریف در درازمدت تغییر نخواهد کرد!

چند نکته مهم در مورد دیل کردن در پوکر یا Run it Twice

در شرایط بالا بازیکن «صلاحیت» این را دارد که ۴۶.۶٪ پات را ببرد.

این مطلب را از دست ندهید:   آموزش ساده پات-آدز در پوکر

 با اینحال او هیچگاه دقیقا این مقدار را دریافت نمی‌کند. به جای آن یا ۵۰٪ پات را می‌گیرد و یا ۲۵٪ آن را.

 اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، فرد ۱۴.۴٪ مواقع کمتر از مقداری که صلاحیت آن را دارد برنده می‌شود. بنابراین وقتی بازیکن می‌بازد باخت او قابل توجه بوده و برابر است با: ٪۲۱.۴ = ۲۵٪ – ۴۶.۴٪

 همچنین شخص ۸۵.۶٪ مواقع بیشتر از چیزی که صلاحیت آن را دارد دریافت می‌کند، اما چیزی که به دست می‌آورد کم است، سود او تقریبا برابر با ۳.۶٪ = ۴۶.۴٪ – ۵۰٪ خواهد بود.

این نکته می‌تواند به بازیکنانی که حس می‌کنند هر بار که دراو هستند باید دیل کنند بفهماند که برداشت اشتباهی دارند.

میزهای سبک پوکر آنلاین

در اصل آن‌ها دارند شانس چاپ شدن (نصف شدن) پات را برای خود بالا می‌برند. درست است این کار امنیت شما را بالا می‌برد، اما در حقیقت اگر پات چاپ نشود ضرر زیادی را متحمل خواهید شد.

 همچنین شرایط بالا برای حریف نوعی فری-رول (Freeroll) محسوب خواهد شد و بدون اینکه ریسکی متحمل شود می‌تواند بگوید هیچگاه بیشتر از نیمی از پات را نخواهد باخت.

او در ۸۵.۶٪ مواقع مقداری از احتمال برد خود را هدر می‌دهد، اما اگر هر از چندگاهی (۱۴.۴٪ مواقع) برنده سه-چهارم پات شود سود بسیار خوبی کرده است!

 آن هم بدون اینکه ریسکی روی باختن پات کرده باشد. می‌توانیم بگوییم حریف با این کار کاملا از پول خود مراقبت می‌کند.

نکات بالا می‌تواند شما را به این موضوع برساند که دیل کردن در پوکر واریانس را کاهش داده و باعث می‌شود مقدار کمتری ببازید (یا ببرید).

 به عبارت دیگر:

دیل کردن در پوکر هرچه بیشتر اتفاق بیافتد، فرد بیشتر به آنچه صلاحیت آن را دارد می‌رسد (یا به آن نزدیک می‌شود).

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *